Håndstrikk = hvilepuls

Strikking er veldig avslappende.

Unntatt når du ikke får det til og må rekke opp, kanskje, men likevel, det er en visdom i det at noen ting i livet kan vi rekke opp og begynne om igjen, og det går an å rette opp feilene.

Det er uansett fint å ha et strikketøy i veska og strikke noen omganger mens du venter på bussen, sitter på et venteværelse eller har litt tid til overs mellom to møter.

I denne artikkelen vi fant i Tara, nevnes flere positive “bivirkninger” ved å strikke:

Strikking reduserer stress og smerter.

Artikkelen sidestiller også strikking med meditasjon og mindfullness.

Kjekt, ikke sant?

På bildet ser du Oda som strikker Arhaugen hals i fargen Hushed Blue.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

LES MER >>

Vendestrikk og puffermer

Vendestrikk

Vendestrikk eller German Short Rows Vendestrikk er en svært nyttig teknikk å kunne, enten du vil strikke en genser med fint formet halsutringing, eller en

Les mer »
Elastisk hals

Elastisk hals

Hvordan få til en elastisk hals: Det er ganske irriterende når halsen er så trang at det er vanskelig å tre genseren eller halsen over

Les mer »
Hvordan felle av

Hvordan felle av

Hvordan felle av: Når du er ferdig å strikke, må du felle av. Men hvordan gjør du det?  I denne videoen får du se hvordan

Les mer »
Hvordan legge opp masker

Hvordan legge opp masker

Hvordan legge opp masker: Så du har lyst til å begynne å strikke, og sitter der med et garnnøste, strikkepinne og du kan strikke rettmasker,

Les mer »

Strikking som terapi

Håndstrikk = hvilepuls Strikking er veldig avslappende. Unntatt når du ikke får det til og må rekke opp, kanskje, men likevel, det er en visdom

Les mer »
Takk for melding!

Vi svarer så fort vi kan. I mellomtiden:

Har du lyst på en gratis strikkeoppskrift?

*og samtidig hører du fra oss når vi har noe spennende å fortelle